1. Kan VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL gebruik maken van een voucher in plaats van restitutie van de reissom in geld?
  2. Mijn rechtsbijstand verzekering geeft aan dat ik de voucher niet aan hoef te nemen. Graag wil ik dus geld terug voor mijn annulering.
  3. Ik heb mijn reis geboekt bij een andere touroperator dan VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL, krijg ik dan ook een voucher?
  4. Wat is de waarde van de voucher? En wat als ik een andere reis wil boeken die duurder/goedkoper is?
  5. Hoe lang blijft de voucher geldig?
  6. Heeft de geldigheid betrekking op de boekingsdatum of de vertrekdatum van de nieuwe reis?
  7. Is de voucher persoonsgebonden? Of mag deze ook overgedragen worden? 
  8. Wanneer ontvang ik de voucher? Hoe gaat dit in zijn werk? 
  9. Hoe ontvang ik de voucher?
  10. Ik heb een voucher ontvangen, hoe gebruik ik deze bij een boeking?
  11. Mag ik de voucher gebruiken om meerdere vakanties te boeken? Dus het bedrag spreiden over meer vakanties?
  12. Ik heb al een nieuwe boeking gemaakt, kan ik alsnog mijn voucher daarvoor gebruiken? 
  13. Kan ik meerdere vouchers voor één nieuwe boeking gebruiken?
  14. Kan ik een voucher combineren met een door mij ontvangen kortingscode?
  15. Ik heb een reis geboekt met vertrek tussen 6 april en 10 mei en heb nog niet de volledige reissom betaald. Hoe wordt dit nu afgehandeld met de voucher? 
  16. Ik heb een reis geboekt met vertrek tussen 6 april en 10 mei en heb de reissom nog niet betaald. Moet ik alsnog de reissom betalen?
  17. Arrival and departure days
  18. What are the arrival and departure times?
  19. What is included in the rental price?
  20. Why is bed linen mandatory?
  21. Can I book extras, such as children's furniture?
  22. Up to what age do children stay for free?
  23. How can I pay?
  24. Can I also take an option on an accommodation?
  25. Can I use Wifi in the accommodation?
  26. Is it allowed to receive visitors?
  27. What are the rental conditions?
  28. Is a deposit required?
  29. Can I change my reservation?
  30. Can I cancel?
  31. Me or a fellow travel companion has become ill because with the Coronavirus. Is this covered by the cancellation insurance?
  32. We live in an infected area because the Coronavirus prevails there and are not allowed to travel now! Is this covered by the cancellation insurance?
  33. The holiday destination is located in a Coronavirus infected area. Can we cancel the holiday?
  34. I have already provided my credit card details, but now I will receive an invoice. How is this possible?
  35. Are pets allowed?
  36. Is there an extra charge for a pet?
  37. I have forgotten or lost something. Where can I report this?

FAQs over de Voucher

Kan VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL gebruik maken van een voucher in plaats van restitutie van de reissom in geld?

Ja dat kan. We beseffen dat we - onder normale omstandigheden - in geval van een annulering door VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL het reeds betaalde bedrag zouden moeten terugbetalen. De huidige situatie is echter zo uitzonderlijk dat we van mening zijn dat het gerechtvaardigd is om een uitzondering te maken. Ook de ANVR en het SGR hebben hierover updates op hun website staan. In feite staat deze procedure gelijk aan de mogelijkheid om kosteloos om te boeken, zoals momenteel ook door reisorganisaties wordt gedaan. Wij rekenen op uw begrip.

Mijn rechtsbijstand verzekering geeft aan dat ik de voucher niet aan hoef te nemen. Graag wil ik dus geld terug voor mijn annulering.

Er zijn bijzondere situaties denkbaar waarin het niet redelijk is om partijen te houden aan afspraken uit een overeenkomst. Indien de omstandigheden zodanig uitzonderlijk zijn, kan dit zelfs bepalingen uit de wet opzijzetten. De coronacrisis, de onvoorziene ontwikkelingen en de impact daarvan betreffen een dergelijke uitzonderlijke situatie. Dit is ook de reden dat overheden en toezichthouders in Europa, Nederland en andere landen wereldwijd de uitgifte van een Corona-voucher steunen. De Corona-voucher is in deze crisis een tijdelijke oplossing, die een redelijk en gerechtvaardigd evenwicht biedt tussen de belangen van consumenten en reisorganisaties. De Corona voucher ontzegt u ook geen eventueel recht op geld terug; indien u de voucher niet binnen een jaar na uitgifte heeft kunnen of willen inwisselen, staat het u vrij om alsnog restitutie in geld te verzoeken. Maar uiteraard hopen wij dat u met de voucher op korte termijn een mooie reis bij ons boekt.

Ik heb mijn reis geboekt bij een andere touroperator dan VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL, krijg ik dan ook een voucher?

Zolang u een reis hebt geboekt waarbij VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL de uitvoerende touroperator is, kunt u aanspraak maken op de voucher. VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL neemt hiervoor contact op met u. Als u een reis hebt geboekt waarbij VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL niet de uitvoerende touroperator is, dan dient u bij die touroperator na te gaan wat de mogelijkheden zijn.

Wat is de waarde van de voucher? En wat als ik een andere reis wil boeken die duurder/goedkoper is?

De waarde van de voucher is volledig gelijk aan de door u betaalde reissom. Ook de boekingskosten en eventuele gemaakte kosten voor premies voor reis- en annuleringsverzekering krijg u terug in de vorm van een voucher. De voucher is één jaar geldig na datum van afgifte. Wordt de reissom van uw nieuwe vakantie duurder? Dan betaalt u zelf het verschil bij. Wordt de nieuwe reissom goedkoper, dan blijft het restbedrag op uw voucher staan.

Hoe lang blijft de voucher geldig?

De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte.

Heeft de geldigheid betrekking op de boekingsdatum of de vertrekdatum van de nieuwe reis?

U heeft een jaar de tijd om een nieuwe reis te boeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan

Is de voucher persoonsgebonden? Of mag deze ook overgedragen worden? 

De voucher is persoonsgebonden, u mag deze niet overdragen naar iemand anders. Het is wel mogelijk om de (restant)voucher over te dragen aan een (andere) deelnemer van de oorspronkelijke boeking en onder de voorwaarde, dat dit vooraf kenbaar wordt gemaakt aan VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL. Hebt u niet rechtstreeks bij VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL geboekt maar bij een andere touroperator, neemt u dan contact op met deze touroperator om de overdracht te regelen.

Wanneer ontvang ik de voucher? Hoe gaat dit in zijn werk? 

Wij zijn op dit moment bezig met het uitgeven van de vouchers voor de boekingen die vanuit VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL zijn geannuleerd met vertrekdatum t/m 10 mei. Het uitgeven gebeurt in fases en neemt enige tijd in beslag. Wanneer uw voucher is aangemaakt, vindt u deze in e-mail. Zorg dus dat u deze regelmatig checkt. Heeft u de voucher nog niet ontvangen dan vragen wij geduld te hebben en hierover geen contact op te nemen met ons. We zijn een kleine touroperator en we werken hard om iedereen zo snel mogelijk van deze voucher te voorzien.

Hoe ontvang ik de voucher?

Zodra uw voucher is aangemaakt vindt u deze in uw e-mail.

Ik heb een voucher ontvangen, hoe gebruik ik deze bij een boeking?

Op uw voucher staat een code met 10 karakters. Bij het maken van een nieuwe boeking op VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL.nl voert u deze code in bij de laatste stap van uw boeking, kortingscode invoeren. 
LET OP: De code is hoofdlettergevoelig en moet identiek zijn aan de code zoals op de voucher staat.

Mag ik de voucher gebruiken om meerdere vakanties te boeken? Dus het bedrag spreiden over meer vakanties?

Dit is mogelijk. Als u na de eerste boeking nog voldoende saldo op de voucher overhoudt, dan kunt u dit inzetten voor een volgende vakantie. 
 

Ik heb al een nieuwe boeking gemaakt, kan ik alsnog mijn voucher daarvoor gebruiken? 

De voucher kan gebruikt worden bij een nieuwe of al bestaande boeking. Wilt u de voucher gebruiken voor een boeking die u al gemaakt hebt? Neemt u dan contact op met het VAKANTIEHUISINOUDDORP.NL
 

Kan ik meerdere vouchers voor één nieuwe boeking gebruiken?

Het is op dit moment niet mogelijk om meerdere Corona-vouchers op één boeking in te leveren.

Kan ik een voucher combineren met een door mij ontvangen kortingscode?

Het is op dit moment niet mogelijk om een voucher te combineren met een ontvangen kortingscode.

Ik heb een reis geboekt met vertrek tussen 6 april en 10 mei en heb nog niet de volledige reissom betaald. Hoe wordt dit nu afgehandeld met de voucher? 

Als u een aanbetaling gedaan hebt voor uw vakantie en deze is geannuleerd, dan krijgt u een voucher ter waarde van het bedrag van de aanbetaling.

Ik heb een reis geboekt met vertrek tussen 6 april en 10 mei en heb de reissom nog niet betaald. Moet ik alsnog de reissom betalen?

Nee, u hoeft de reissom niet meer te betalen. Uw reis wordt geannuleerd en u ontvangt geen voucher

 

Other FAQs

Arrival and departure days

In the early and late season we apply flexible arrival and departure days.

The changeover day in high season is Friday or Saturday, depending on the type of house.

On Sunday there is no arrival, only departure.

What are the arrival and departure times?

You can move into your home from 16.00 hours.  You will receive an email 2 weeks before arrival with all the necessary information.

Check out is before 10.00 am. With the exception of Sundays, then you may leave at 13.00 hours.

What is included in the rental price?

The costs of energy, bed linen and final cleaning are included in the rental price and will be shown on your booking overview and/or invoice. Tourist tax is calculated separately on the invoice.

Why is bed linen mandatory?

We strive for quality and hygiene. Besides being easy for you, it is also hygienic.

Can I book extras, such as children's furniture?

Cots are already available in most houses. If this is not the case, you can always rent them from us. But other optional extras to make your holiday even more comfortable.

  • Cot excl. children's bed linen € 10,00
  • High chair € 5,00
  • Towel package € 6,50
  • Kitchen package € 4,50
  • Beds made on arrival € 15,00

Up to what age do children stay for free?

Children up to 1 year stay for free. Please note: not every house has standard children's beds and chairs, you can always rent them from us.

How can I pay?

Paying can be very easy and fast, when you finalize the booking you will get the possibility to make an online payment via different payment methods, you can also pay by bank transfer.

Can I also take an option on an accommodation?

Through the Search and Book you can take an option on an accommodation valid for 5 days, if you do not confirm the option the option will automatically expire.

Can I use Wifi in the accommodation?

Wifi is available in every accommodation. Provided if not otherwise indicated! The password can be found in the accommodation.

Is it allowed to receive visitors?

Of course visitors are welcome. Are you staying in a house where more people are allowed, then the number of people of your booking will be charged. Then the visitors can even stay overnight. However, you should always report this in advance, for this you will be charged extra costs such as bed linen and tourist tax. If it is found during the inspection that this has not been passed on, these costs will still be recovered. The maximum number of persons may never be exceeded, due to safety requirements.

What are the rental conditions?

You can find our conditions here.

Is a deposit required?

We require a deposit for a number of accommodations. You will see if a deposit is required when you enter the reservation in the reservation system. If you cause damage, please notify us immediately. We will then look for the right solution together.

Can I change my reservation?

Everything depends on availability. But in most cases this is possible and very easy to arrange. You can change your booking by contacting us or sending an email to Booking@ouddorpconnection.nl.

Can I cancel?

The booking or reservation you make is legal. A right of withdrawal (the so-called reflection period) of 14 days, does not apply to the agreements you enter into with Ouddorp Connection. We recommend that you take out travel and cancellation insurance anyway. These conditions apply to our services. Point 5 is about cancellation.

Me or a fellow travel companion has become ill because with the Coronavirus. Is this covered by the cancellation insurance?

Yes this is covered and falls under the following articles of the conditions:

 

6.1.1 Death, serious illness or serious accident injury of the insured.

6.1.2 Death, serious illness or serious accident injury of family members in the 1st or 2nd degree or housemates of the insured person.

 

However, you must cancel on the advice of a doctor.

We live in an infected area because the Coronavirus prevails there and are not allowed to travel now! Is this covered by the cancellation insurance?

No this is not covered by the cancellation insurance. The cancellation insurance only covers named events that are of a personal nature. Think for example of death or illness.

The holiday destination is located in a Coronavirus infected area. Can we cancel the holiday?

This is not covered by the cancellation insurance. The cancellation insurance only covers named events that are of a personal nature. Think for example of death or illness.

I have already provided my credit card details, but now I will receive an invoice. How is this possible?

When booking with a tour operator (Booking.com etc.) you will be asked for your credit card details. However, you do not pay by credit card. These details are requested as a guarantee. Therefore you will receive an invoice from us, with which you can make a down payment and/or final payment.

Are pets allowed?

Depending on the accommodation, pets are allowed or not. You can search for

on Holiday homes with dog. Accommodations at the North Sea Park are subject to a

maximum of 2 dogs per house.

Is there an extra charge for a pet?

Yes, there will be an extra charge if you bring a pet, the extra costs will be mentioned at the time of booking.

I have forgotten or lost something. Where can I report this?

Report immediately if you miss something via email booking@ouddorpconnection.nl or give us a call.

Our cleaning service checks and cleans the house after departure. Any items found will be taken to storage and will be kept for a maximum of 2 weeks.